Farger

Fargepaletten i en logo legger grunnlaget for fargene en bedrift bruker i sitt markedsmateriell. Hvis logoen din består av ulike blåtoner kan det være litt rart og malplassert om firmabil, profilklær og plakater består av lilla, gult og rosa. Fargene som blir brukt i logoen skal gå igjen gjennom hele den grafiske profilen til din bedrift, og være med på å bygge merkevaren. Du kan selvfølgelig bruke andre farger enn de som er i logoen, men disse bør spille på primærfargene dine i ulike fargeharmonier.

Når det kommer til fargebruken i logoen din, bør paletten være gjennomtenkt og gjenspeile det din bedrift står for. Den burde fungere like bra i farget-, sort/hvit- og ensfarget versjon.

Flere artikler

Former

Litterære sjangrer vil si de typene av tekster vi deler litteraturen inn i. Vi opererer med to hovedsjangrer, skjønnlitteratur og sakprosa. Det knytter seg spesielle

Kreativ jobbing

Slik får du flere kreative ideer I Gründertrening nettkurs hører jeg ofte historier om hvordan den kreative frustrasjonen til de grader har tatt knekken på